ΣΥΜΒΟΥΛΗ!
Εμπιστευθείτε τη διαφημιστική σας προβολή στο Google σε ειδικούς, χωρίς ωστόσο να τους πληρώνετε σχεδόν άλλα τόσα..
Η εταιρεία μας εξειδικεύεται στο ADWORDS από το 2008 με Καμπάνιες σε Ελλάδα & εξωτερικό! Πριν αναλύσουμε το Adwords, κρίνουμε σκόπιμο να κάνουμε αναφορά σε κάποιες σχετικές έννοιες.
Η μάχη της προβολής ιστοσελίδων & η «βασίλισσα» GOOGLE
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Στόχος κάθε ιδιοκτήτη ιστοσελίδας είναι να φέρει κόσμο στην ιστοσελίδα του για να τη διαβάσουν (γι' αυτό δεν την έφτιαξε άλλωστε;). Ο κυριότερος τρόπος προσέλκυσης επισκεπτών σε μια ιστοσελίδα είναι μέσω των μηχανών αναζήτησης. Αυτό που κάνουν αυτές οι μηχανές είναι να αρχειοθετούν όλες τις σελίδες του internet έτσι ώστε όταν κάποιος ψάξει για κάτι χρησιμοποιώντας μια λέξη-κλειδί ή μια φράση, να του εμφανίζουν τις ιστοσελίδες που περιέχουν τη λέξη ή φράση που αναζήτησε.
Η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης παγκοσμίως αλλά και ιδιαίτερα στην Ελλάδα (πάνω από 85% των χρηστών την προτιμούν) είναι η Google. Ο λόγος που ο κόσμος την προτιμά είναι γιατί καταφέρνει να εμφανίζει πρώτες-πρώτες τις πιο σχετικές με το θέμα που ψάχνουμε ιστοσελίδες. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση πολύπλοκων αλγόριθμων που "βαθμολογούν" κάθε ιστοσελίδα ανάλογα με την ποιότητα & τη συνάφειά της, έτσι ώστε να εμφανίζουν στο χρήστη την πληροφορία που ψάχνει άμεσα και γρήγορα.
SEO (Search Engine Optimization)
Ο ακριβής αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το Google για την εμφάνιση των αποτελεσμάτων κρατείται επτασφράγιστο μυστικό, καθώς είναι ο λόγος της επιτυχίας του, πολλά πράγματα όμως για το πώς λειτουργεί είναι γνωστά. Έτσι, γνωρίζουμε ότι αυτός ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη του πάνω από 120 διαφορετικούς παράγοντες! Μερικοί από αυτούς είναι: ο Τίτλος της ιστοσελίδας, πόσες φορές εμφανίζονται οι λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενο της σελίδας, πόσες φορές εμφανίζονται στα meta tags, πόσο παλιά κατοχυρώθηκε το domain της ιστοσελίδας, κάθε πότε ανανεώνεται η ιστοσελίδα, πόσες παραπομπές (links) προς εξωτερικές ιστοσελίδες περιέχει, πόσες άλλες ιστοσελίδες έχουν παραπομπή προς αυτήν, τι είδους είναι οι άλλες ιστοσελίδες που έχουν παραπομπή προς αυτή και πολλά άλλα.
Ο πιο σημαντικός όμως παράγοντας που ανεβάζει μια ιστοσελίδα σε μια δεδομένη φράση-κλειδί είναι το πόσες άλλες σελίδες στο internet έχουν link προς αυτή την ιστοσελίδα και κατά πόσο αυτές οι ιστοσελίδες είναι σχετικές με το θέμα της. Αυτό σημαίνει ότι ένας τρόπος για να "ανεβάσουμε" τη σελίδα μας ψηλότερα για τη φράση κλειδί που μας ενδιαφέρει, είναι να αποκτήσουμε link σε άλλες ιστοσελίδες προς τη δικιά μας.
Όλα τα παραπάνω είναι ενέργειες SEO. Το SEO είναι μια διαδικασία πολλαπλών ενεργειών συνεχής, που ξεκινάει από την κατασκευή μιας ιστοσελίδας. Η εταιρεία μας εφαρμόζει SEO τόσο στις ιστοσελίδες που αναλαμβάνει όσο & σε ήδη υπάρχουσες. Η κοστολόγηση SEO σε υπάρχουαες ιστοσελίδες ποικίλει ανάλογα με τον όγκο τους & προσδιορίζεται κατά περίπτωση.
AD WORDS
Πολύ πιο εύκολος & άμεσος τρόπος για να αποκτήσει μια νέα ιστοσελίδα επισκεψιμότητα & κατ’ επέκταση να βελτιώσει μεσοπρόθεσμα την κατάταξή της & στα οργανικά αποτελέσματα Αναζήτησης είναι η διαφημιστική καμπάνια Google Ad Words. Η επίσκεψη σε έναν ιστότοπο από διαφήμιση βέβαια δεν προσμετράται ως ενέργεια SEO, όμως είναι απόλυτα λογικό να επανέλθει ο χρήστης που ‘γνώρισε’ την ιστοσελίδα από διαφήμιση ως άμεσος επισκέπτης ή μέσω των Social Media & των email να την προτείνει και σε άλλους χρήστες!
Τι είναι το Google AdWords;
-
-
- Η υπηρεσία διαφήμισης στο Google
- Η δημοφιλέστερη και μεγαλύτερη πλατφόρμα online διαφήμισης.
- Mε δυνατότητα προβολής του website σε εκατομμύρια χρήστες.
Μέσω του Google AdWords δημιουργούνται και εμφανίζονται στοχευμένες διαφημίσεις κειμένου στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google, αλλά και σε σχετικού περιεχομένου συνεργαζόμενες σελίδες.
Ακριβώς τη στιγμή που οι χρήστες ψάχνουν για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στο Google, πληρώνετε μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ πάνω τους. Εμείς καθορίζουμε πόσο θα πληρώνετε για κάθε κλικ, για τη μέγιστη αξιοποίηση του ποσού που δίνετε για διαφήμιση. Εσείς επιλέγετε πόσο θα ξοδεύετε μηνιαίως.
- Ø Εμπιστευθείτε τη διαχείριση της Google καμπάνιας σας σε επαγγελματίες Partners, ώστε να αποφύγετε τη λάθος στόχευση & την άσκοπη εξάντληση του προϋπολογισμού σας.
* Αναλαμβάνουμε Καμπάνιες στοχευμένες σε Ελλάδα & εξωτερικό, onSearch, DisplayNetwork, Remarketing, cpc, cpm, ecpc, cpa.
- Ø Πόσο πληρώνω για να διαφημιστώ στο Google AdWords ;
Εσείς επιλέγετε το ποσό που θα δαπανήσετε κάθε μήνα!
Το ελάχιστο ποσό που είναι σκόπιμο να πληρώσετε για μια αποτελεσματική εκστρατεία σε 3 έως 10 λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι 1 € την ημέρα, το οποίο αναμένεται να σας αποδώσει 4 έως 8 επισκέπτες (κλικ), αναλόγως του ανταγωνισμού στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά..
Η τιμολογιακή μας πολιτική
- Ως αμοιβή μας για το αρχικό στήσιμο ενός Google Adwords Λογαριασμού, λαμβάνουμε από 100 έως 300 € + φπα, ανάλογα με την πολυπλοκότητα του site & τον όγκο των διαφημιζόμενων δεδομένων. Σας κάνουμε δώρο στον πελάτη έναν Κωδικό προσφοράς του Adwords, αξίας 75 €.
- Για μία υπάρχουσα Καμπάνια Adwords που αναλαμβάνουμε ως διαχειριστές, σας χρεώνουμε με 20 έως 100 € + φπα για τη μελέτη αυτής, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε.
- Εκτός των παραπάνω, η προμήθειά μας ως διαχειριστές είναι 20% επί του προϋπολογισμού σας με μέγιστο ποσό αμοιβής μας τα 100 € το μήνα + φπα.
- Η αμοιβή αυτή θα καταβάλλεται για το πρώτο 6μηνο της συνεργασίας μας, καθώς μετά η διαχείριση μιας δοκιμασμένης καμπάνιας είναι πιο εύκολη υπόθεση. Μετά το 6μηνο θα είναι 10 % επί του προϋπολογισμού σας με μέγιστο ποσό τα 50 € το μήνα + φπα.
- Η καμπάνια σας σχεδιάζεται & ξεκινάει με προπληρωμή κάθε μήνα. Αναλαμβάνουμε καμπάνιες ελάχιστου αρχικού κόστους 200 €, ανεξαρτήτως ημερήσιου προϋπολογισμού.
- Κάθε τρίμηνο αποστέλλουμε στον πελάτη αναλυτικές αναφορές με την απόδοση (εμφανίσεις, επισκέψεις) & το κόστος των διαφημίσεών του. Για λογαριασμούς που δαπανούν άνω των 300 € μηνιαίως στη Google, οι αναλυτικές αναφορές θα αποστέλλονται κάθε μήνα. Επίσης, όποτε κάποιος πελάτης μας το ζητήσει, μπορούμε να του εξάγουμε αναφορά από τον Google λογαριασμό του για οποιοδήποτε στοιχείο. Βεβαίως, ο κάθε πελάτης θα έχει μερική ή ολική online πρόσβαση στον Google Adwords λογαριασμό του, αναλόγως εάν χρησιμοποιούνται δικές μας μέθοδοι πληρωμής ή όχι.
- Κάθε τρίμηνο θα εκδίδουμε Τιμολόγιο ή Απόδειξη, όπου θα περιλαμβάνεται η αμοιβή μας + ΦΠΑ 23%. Στην περίπτωση που δεν έχετε ενδοκοινοτικές συναλλαγές & πληρώνουμε εμείς την Google, τότε στο Τιμολόγιο ή Απόδειξη θα περιληφθεί & το ποσό της καθαρής διαφημιστικής δαπάνης Google Adwords + ΦΠΑ 23 %. Φυσικά θα επισυνάπτουμε & το παραστατικό της Google.
-
Μικρές πρακτικές συμβουλές για το Google AdWords
- Όλους τους λογαριασμούς Google Ad Words που διαχειριζόμαστε, τους ελέγχουμε τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση όταν είναι στο α΄ τρίμηνο & τουλάχιστον ανά 2 εβδομάδες κατόπιν. Οι λέξεις-κλειδιά αλλά & τα κείμενα υπόκεινται σε αλλαγές & σε δοκιμές ώστε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τις καμπάνιες σας. Όπως προαναφέραμε, θα υπάρχει τακτική αλλά & έκτακτη –όταν θελήσει ο πελάτης- ηλεκτρονική ενημέρωση & ανάλυση των δεδομένων.
- Για να δοκιμάζετε την Αναζήτηση στις διαφημίσεις σας ΜΗΝ μπαίνετε στην κλασσική φόρμα της Google αλλά στην προεπισκόπησή της εδώ: http://adwords.google.com/d/AdPreview/?__u=1000000000&__c=1000000000 . Τούτο διότι, εάν κάνετε κανονικά την Αναζήτηση, αφενός πέφτει το CTR (αναλογία εμφανίσεων - κλικ), δηλαδή η ποιότητα της διαφήμισης -που βέβαια δεν το θέλουμε- & αφετέρου η Google καταλαβαίνει ότι δεν ψάχνετε τις διαφημίσεις που σας εμφανίζει εάν δεν κάνετε κλικ & στην επόμενη αναζήτησή σας θα σας εμφανίσει σχεδόν σίγουρα άλλες συναφείς διαφημίσεις! Του λόγου το αληθές, αλιεύσαμε το εξής κείμενο από την ηλεκτρονική βοήθεια του Ad Words:
- Περισσότερες απαντήσεις στο πολύ συνηθισμένο ερώτημα "Γιατί δεν βλέπω τις διαφημίσεις μου;" έχουμε εδώ:
- Συνεπώς, επειδή το διαφημιστικό εργαλείο της Google όσο απλό φαίνεται, τόσο πολύπλοκες αυτόματες διαδικασίες χρησιμοποιεί, συστήνουμε να μην μπαίνετε κάθε μέρα στη διαδικασία να βλέπετε εάν εμφανίζεται ή όχι η διαφήμισή σας. Σημασία έχει πρώτον να βγαίνει η διαφήμιση, αυτό μας το παρέχει επακριβώς η Google. Δεύτερον να γίνονται κλικ, να μπαίνουν επισκέπτες. Τρίτον & κυριότερον, οι επισκέπτες να γίνονται ΠΕΛΑΤΕΣ. Αυτά θα τα πετύχουμε με έξυπνα κείμενα & καλά keywords.
- Δουλειά μας είναι να πετύχουμε όσο το δυνατό καλύτερα αποτελέσματα με βάση το διαθέσιμο ποσό. Τούτο βεβαίως εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό που υπάρχει σχετικά με μία φράση ή λέξη-κλειδί.
Πώς η Google εμφανίζει τις διαφημίσεις μου;
Η δημοπρασία διαφήμισης
Η έννοια
Κάθε φορά που εμφανίζεται μια διαφήμιση του AdWords, υποβάλλεται σε αυτό που :αποκαλούμε δημοπρασία διαφήμισης, μια διαδικασία με την οποία προσδιορίζεται ποιες διαφημίσεις θα εμφανιστούν και με ποια σειρά. Δεν είναι όπως οι δημοπρασίες έργων τέχνης, όπου η υψηλότερη προσφορά κερδίζει πάντα. Αντίθετα, το AdWords κάνει κάτι λίγο πιο ενδιαφέρον:
1. Η αναζήτηση
Ο Γιάννης αναζητά τη φράση "πίτσες στο σπίτι" και πεινάει.
2. Οι διαφημίσεις περιορίζονται
Το σύστημα του AdWords βρίσκει όλες τις διαφημίσεις με λέξεις-κλειδιά που ταιριάζουν αρκετά με τη φράση "πίτσες στο σπίτι".
3. Οι διαφημίσεις περιορίζονται ακόμα περισσότερο
Από αυτήν την ομάδα των αντίστοιχων διαφημίσεων, το σύστημα αγνοεί όσες δεν είναι κατάλληλες, όπως οι διαφημίσεις που στοχεύουν σε άλλη χώρα ή έχουν απορριφθεί.
4. Οι διαφημίσεις μπαίνουν σε σειρά
Οι διαφημίσεις που απομένουν εμφανίζονται και τοποθετούνται με σειρά στη σελίδα, με βάση έναν συνδυασμό ποσού προσφοράς και ποιότητας (αυτό ονομάζεται "Κατάταξη διαφήμισης").
5. Εμφανίζονται οι διαφημίσεις!
Ο Γιάννης βλέπει τις σχετικές διαφημίσεις να εμφανίζονται και παραγγέλνει την πίτσα των ονείρων του.
6. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται
Κάθε φορά που κάποιος θέλει πίτσα και πραγματοποιεί αναζήτηση, ολόκληρη η διαδικασία της δημοπρασίας ξεκινά και πάλι με πιθανώς διαφορετικά αποτελέσματα κάθε φορά, ανάλογα με τον ανταγωνισμό τη συγκεκριμένη στιγμή.
Γιατί είναι σημαντικό
Το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι η διαδικασία της δημοπρασίας χρησιμοποιεί τόσο τηνποιότητα όσο και τις προσφορές που υποβάλετε για να προσδιορίσει τη θέση της διαφήμισής σας. Έτσι, ακόμα κι αν οι ανταγωνιστές σας προσφέρουν υψηλότερες προσφορές από εσάς, μπορείτε και πάλι να κερδίσετε υψηλότερη θέση -- με χαμηλότερη τιμή -- αν έχετε εξαιρετικά συναφείς λέξεις-κλειδιά και διαφημίσεις.
Να θυμάστε επίσης ότι η διαδικασία της δημοπρασίας επαναλαμβάνεται για κάθε αναζήτηση στο Google, με πιθανώς διαφορετικά αποτελέσματα κάθε φορά, ανάλογα με τον ανταγωνισμό τη συγκεκριμένη στιγμή και τη διαφήμιση που χρησιμοποιείτε. Μην ανησυχείτε, λοιπόν, αν η θέση σας στη σελίδα ποικίλλει -- είναι φυσικό να αλλάζει κάθε φορά.
Πώς εμφανίζεται
Στο βήμα 4 παραπάνω, οι διαφημίσεις τοποθετούνται με σειρά στη σελίδα (αυτή είναι η μέση θέση) με βάση έναν τύπο που ονομάζεται Κατάταξη διαφήμισης. Τα κύρια στοιχεία της Κατάταξης διαφήμισης είναι οι προσφορές σας και η ποιότητα των διαφημίσεώς σας, των λέξεων-κλειδιών και του ιστότοπου. Αν θέλετε να ενισχύσετε τη θέση σας, θα πρέπει να νικήσετε τον ανταγωνισμό με την ποιότητα, τα ποσά προσφοράς ή έναν συνδυασμό και των δύο.
.